- FameLab este cea mai importantă competiție internațională de comunicare a științei și se desfășoară în peste 30 de țări
- Pot participa studenți sau cercetători în știință care au cel puțin 19 ani
- Concurenții selectați beneficiază de training în comunicare și premii surpriză, și pot ajunge să reprezinte România în finala internațională de la Cheltenham Science Festival din Marea Britanie
- Înscrierea se poate face online cu video până pe 31 martie, urmând apoi preselecțiile regionale în aprilie
British Council deschide înscrierile pentru cea mai importantă competiție de comunicare a științei: FameLab International. Studenții sau cercetătorii de peste 19 ani care studiază sau lucrează în inginerie, medicină, tehnologie, biologie, chimie, fizică sau matematică se pot înscrie online până pe 31 martie, pentru șansa de a câștiga o săptămână în Marea Britanie, la Cheltenham Science Festvial, a reprezenta România în finala internațională din festival, precum și de a beneficia de training în comunicare și premii supriză.
Organizată de British Council și Cheltenham Science Festival, competiția FameLab urmărește să le ofere o voce pe scena globală studenților și profesioniștilor în știință care pot comunica munca lor către publicul larg. Concurenții au la dispoziție doar 3 minute pentru a fascina publicul cu o prezentare a unui subiect științific, fără a se folosi de prezentări tip PowerPoint sau alte resurse ajutătoare. Competiția se află la a 11-a ediție în România și se desfășoară în peste 30 de țări.
“Abilitatea de a comunica ușor și clar cu un public care nu are pregătire în domeniul științei devine o prioritate pentru cercetători din întreaga lume. Pe de o parte, ea poate influența șansele lor de a obține finanțare sau sprijinul autorităților. Pe de altă parte însă, este important ca rezultatele muncii de cercetare în domeniile științei să poată fi transmise clar publicului, deoarece adesea au impact direct asupra vieții noastre. FameLab urmărește să promoveze importanța comunicării în știință și să îi încurajeze pe studenți și cercetători să vorbească cât mai mult și cât mai bine despre munca lor.” a declarat Gabriel Ivan, coordonator al programelor de știință din cadrul British Council România.
Fiecare concurent FameLab trebuie să prezinte în cel mult 3 minute un subiect din știință la alegere, iar prezentarea trebuie să fie distractivă, originală, să aibă rigurozitate științifică și să capteze atenția publicului neavizat. Prezentările concurenților sunt evaluate de juriu în baza a trei criterii: conținut, claritate și carismă.
Pentru a se înscrie în concurs, participanții trebuie întâi să pregătească un video de maximum 3 minute în care prezintă un subiect din știință în mod cât mai captivant, cu care se pot înscrie online până pe 31 martie. Concurenții selectați vor fi invitați apoi la preselecțiile regionale FameLab, organizate pe parcursul lunii aprilie la universități și centre de cercetare din București, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Timișoara și Târgu Mureș.
În urma preselecțiilor vor fi selectați concurenții pentru finala națională, care vor beneficia și de un masterclass de comunicare susținut de specialiști din Marea Britanie și România.
Marele premiu pentru câștigătorul FameLab România este o saptămână în Marea Britanie, la Cheltenham Science Festival, unde va participa în finala FameLab International alături de câșigători din alte 29 de țări.
În plus, reprezentantul FameLab România în finala internațională va beneficia și de un premiu de 500 de euro acordat de Asociația pentru Educație și Știință Hermann Oberth, partener de 10 ani al competiției FameLab.
Peste 10000 de studenți, cercetători sau profesioniști în știință din universități, organizații și centre de cercetare din întreaga lume au participat până în prezent la FameLab. Pe lângă British Council și Cheltenham Science Festival, concursul este susținut de numeroase organizații e profil, printre care NASA (partener FameLab în SUA) și CERN (Elveția).
În România, evenimentele de selecție FameLab sunt derulate în parteneriat cu Institutul de Științe Spațiale, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Politehnica Timișoara, Universitatea Politehnica București, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș, SOMS și ARCUB, cu sprijinul UEFISCDI, Asociația pentru Educație și Știință Hermann Oberth, Asociația Ad Astra, Editura Humanitas și Bucharest Technology Week ca parteneri de comunicare.
Mai multe informații despre înscrieri și desfășurarea concursului în Romania sunt disponibile pe website-ul British Council sau în evenimentul de pe Facebook.